כלכלה עירונית: שנה לבריסטול פאונד, והעיר בה אפשר לשלם עם ערמונים

הבריסטול פאונד

הבריסטול פאונד

שנה חלפה מאז השיקה העיר בריסטול בבריטניה את המטבע המקומי, הבריסטול פאונד. מטרת היוזמה הייתה לשפר את הכלכלה העירונית המקומית, לעודד עסקים קטנים, ולשמור יותר מהכסף של תושבי העיר בתוך העיר.

נראה בחודשים האחרונים כי בריטניה יוצאת מהמשבר הכלכלי, אבל לגבי כלכלה מקומית אין ספק: כל 1 ליש"ט שיוצא באופן רגיל מתורגם ל-20 פני של פעילות כלכלית מקומית נוספת, אבל כל 1 בריסטול פאונד מייצר 4 ליש"ט של פעילות כלכלית מקומית נוספת, כשהכסף המקומי נותר בתוך מערכת האספקה המקומית.

שנה מהשקת הבריסטול פאונד, יותר מ-600 עסקים מקומיים בעיר סוחרים במטבע החדש, ויותר מ-200,000 ליש"ט של כסף מקומי נמצאים בסירקולציה מקומית, מכאן שלכלכלה האזורית בבריסטול יש סיבה לחגוג.

בריסטול, שנבחרה לשמש הבירה הירוקה של אירופה 2015, אינה רק העיר הראשונה שהשיקה מטבע מקומי בבריטניה, היא גם שילבה טכנולוגיה מתקדמת לשימוש במטבע באמצעות טלפונים ניידים, וכעת תושבי העיר הם הראשונים בעולם היכולים להשתמש בבריסטול פאונד גם כדי לשלם לתחבורה הציבורית העירונית.

נראה כי הבעיות הכלכליות העולמיות והחיפוש אחר קפיטליזם חדש מצמיחים רעיונות מקוריים, מפתיעים וחדשים. נהגים בעיר לידס בבריטניה יכולים לשלם עבור חנייה באמצעות ערמונים, לאחר שרשת חניונים מקומית הציגה את תכנית Bonkers for Conkers.

רשת החניונים שבמרכז העיר התחילה בקמפיין המאפשר להשתמש בערמונים במקום במטבעות של 20 פני, כך ששעת חנייה עולה 4 ערמונים. החברה כבר אספה יותר מ-1,500 ערמונים, ומנכ"ל החברה הודיע כי הם מתכוונים לשתול אותם.

ההסבר של החברה למהלך: "בעוד שהצרכנים לא פולטים הרבה co2 בסניפים שלנו, ברור שהם פולטים הרבה co2 כאשר הם באים אלינו ועוזבים, כך שכדי לעזור לאזן את פליטות הגזים הללו, אנו חייבים לנטוע עצים חדשים". לא להאמין..

מאמרים קשורים: בבריסטול כלכלה מקומית = מטבע מקומי | איך להציג חזון עירוני ושיתוף ציבור? בריסטול כדוגמה | ננט – העיר עם הכסף הוירטואלי | עשר הערים שמובילות את הדרך לקיימות עירונית | בריסטול תהיה הבירה הירוקה של אירופה 2015



כתיבת תגובה