כך יראה אצטדיון בלומפילד המחודש

אצטדיון בלומפילד המחודש. פרטים אדריכלים

אצטדיון בלומפילד המחודש. פרטים אדריכלים

אתר one מפרסם היום את ההדמיות לשיפוץ אצטדיון בלומפילד. שידרוג האצטדיון תוכנן על ידי משרד פרטים אדריכלים בע"מ שמפרט על הפרויקט: "בשנים האחרונות אצטדיון בלומפילד הפך לאצטדיון הכדורגל העמוס בישראל בליגה הבכירה. הוא משמש כמגרשה הביתי של שלוש קבוצות צמרת בליגת העל הישראלית – מכבי תל אביב, הפועל תל אביב, ובני יהודה והוא פעיל מספר פעמים בשבוע. בנוסף האצטדיון משמש מידי פעם את נבחרת ישראל בכדורגל, שביקשה לארח משחקיה במתקן בגלל הקרבה של הקהל וזוויות הצפייה המאפשרת חוויה צפייה מעולה ולתחושת "ביתיות" של הקבוצה המאחרת, מימד הנותן תחושת עוצמה, הן לשחקנים והן לאוהדים.

לאחרונה שודרג מעמדו של האצטדיון כאשר קיבל את אישור התקן המחמיר של UEFA לאירוח משחקים במסגרת שלב הבתים בליגת האלופות, וקבוצת "הפועל תל אביב" אירחה בו 3 משחקים במסגרת ההתמודדות שלה בטורניר. מגמת העלייה בשימוש באצטדיון התחזקה עם התאמתו לאירוח הופעות מוזיקה והוא זכה לארח הופעות מוזיקה של אמנים בכירים מהעולם. אצטדיון בלומפילד מכיל היום כ-15,000 מקומות ישיבה בלבד.
כמתקן ספורט מהעמוסים במדינה ועם מיקומו הגאוגרפי במרכז, ופוטנציאל האוהדים של קבוצות הכדורגל גדול בהרבה, ולכן אירועי ספורט מסוימים כמו משחקי אליפות , או אירועי מוזיקה גדולים מועתקים לאצטדיון רמת גן שעתיד להיהרס בקרוב ולהיבנות מחדש.
פוטנציאל האוהדים במשחקי הליגה מורגש במיוחד בשנה האחרונה כאשר קבוצת הכדורגל "מכבי תל אביב" מכרה את כל מינויי האוהדים לעונת 2013-2014 , זאת בעקבות ההגבלה של מספר המנויים בשל קיבולת האצטדיון שהייתה נמוכה יותר ביחס לביקוש.

תכנית אצטדיון בלומפילד המחודש

תכנית אצטדיון בלומפילד המחודש

בעקבות אלו, אנו מציגים כאן את תכנית הרחבת האצטדיון לגודל של 23,000 מושבים, פתרון הנותן מענה לדרישה הגדולה לכרטיסים לאירועי הספורט והמופעים באצטדיון.
התכנית כוללת ניתוח כדאיות כלכלית המציגה בין השאר את הוזלת העלויות בשדרוג האצטדיון בהשוואה לחלופה של בניית אצטדיון חדש ומימוש של פוטנציאל האוהדים השנתי בהתאם לדרישה.

המתחם העתידי יכלול מרכז תחבורתי ויהיה סמוך לתוואי הקו האדום של הרכבת הקלה הנבנה בימים אלו ועתיד לפעול בשנת 2019, שישפר את הגישה באופן משמעותי אל האצטדיון וממנו, וכמובן שדרוג נוסף של מתקן הספורט להתאמה לתקנים המחמירים של UEFA."

שיפוץ אצטדיון בלומפילד מצטרף לשורה של פרויקטים באזור ציר שלבים, כמו מתחם מכבי יפו ונס לגויים, ולתכנית המתאר תל אביב 5000 שאושרה, המגדירה את רחוב שלבים כמוקד פעילות חדש בין יפו לבין תל־אביב. ציר שלבים יהפוך לרחוב עירוני פעיל, הכולל חזיתות מסחריות, המחובר לשכונות שסביבו באמצעות רחובות שיהיו מאונכים לו . לאורך הרחוב נקבעו מספר מוקדים למוסדות ציבור כלל-עירוניים, שיסייעו בהחייאת האזור ובהתפתחותו, בדומה למכללה האקדמית תל־אביב-יפו שהועברה למקום. מלאי שטחי המגורים ברחוב יוגדל ויתאפשר גם שילוב מוגבל של שטחי משרדים.

התכנית שומרת על אצטדיון בלומפילד במקומו כמתקן ספורט מרכזי ואף מאפשרת את שדרוגו ואת פיתוחו. התכנית מגינה על גן כרונינגן הסמוך, בכך שיוגדר כשטח פתוח עירוני, וכן היא מחברת בינו לבין רחוב שלבים על ידי מוסד ציבורי עירוני חדש. רצף זה של שטחי ציבור מהווה חלק מציר ירוק עירוני המחבר את שכונות דרום העיר ומגיע מקריית שלום, דרך פארק החורשות ועד לשדרות ירושלים.

מאמרים קשורים: מיתוג אצטדיון הארנה. ירושלים | כך יראה האצטדיון האולימפי, טוקיו 2020 | האצטדיון האולימפי ריו 2016, והאצטדיון הירוק של מונדיאל 2014 | אצטדיונים עירוניים- צורך או מגלומניה? | עיקרי תכנית המתאר תל אביב 5000


2 תגובות on “כך יראה אצטדיון בלומפילד המחודש”

  1. rannoama הגיב:

    לא מבין את החלמאות לעשות תקרה קצרה בשערים 11 + 5 ( שהם העמוסים ביותר גם במשחקים שבהם אין הרבה קהל ! קודם כל היציעים האלו מתמלאים ב"פנאטים" שבאוהדים ואז כל השאר ) , למה משאירים אותם חשופים לגשם ? לא ברור בכלל .
    מה גם שבחירת הכיסאות זולה ולא מתאימה לסטנדרט ב-2016.
    והעצוב ביותר? שגם לאחר השיפוץ הנרחב האיצטדיון עדיין יהיה בעשרות דרגות נחות מסמי עופר בחיפה, טרנר בב"ש ואפילו מהמושבה בפ"ת – בתנאי שהמושבה תורחב ויסגרו את היציעים החסרים . ( אותו כנ"ל האיצטדיון בנתניה ) .
    פשוט בדיחה .

  2. אלון הגיב:

    מצחיק שone רשמו שההדמיות הגיעו אליהם מ3division וה"תוכניות המפורטות" הגיעו אליהם באופן בלעדי כשכל ההדמיות ו"התוכניות" האלו נמצאות באתר של פרטים אדריכלים כבר חודשים. נקווה שהאדריכלים בארץ עובדים יותר טוב מהעיתונאים בארץ.


כתיבת תגובה