הרכבת התחתית של לונדון, הראשונה בעולם, חוגגת 150 שנה

מפת הרכבת התחתית של לונדון - אייקון עיצובי

מפת הרכבת התחתית של לונדון – אייקון עיצובי

היום לפני 150 שנה נפתחה הרכבת התחתית הראשונה בעולם בלונדון, בנסיעה מפדינגטון לפרינגטון, בקו המטרופוליטן. מאז הפכה ה"טיוב" לאחד מכלי התחבורה המשמעותיים והפופולריים ביותר במטרופולין הענק של לונדון, וערים ברחבי העולם החלו לאמץ את התחבורה התת קרקעית.

הרכבת התחתית כוללת כיום 270 תחנות ו-402 ק"מ של קווים, ש-45% מהם הינם תת קרקעיים. זוהי מערכת הרכבות התחתיות השלישית בגודלה בעולם במונחים של ק"מ קווים, אחרי הרכבת התחתית של בייג'ינג ושל שנגחאי. בשנת 2007 הסתכם מספר הנוסעים בה במיליארד איש, ועד שנת 2011/2 המספר כבר הגיע לכמעט 1.2 מיליארד.

הרכבת התחתית של לונדון חוגגת 150ה"טיוב" הוא אייקון בינלאומי של העיר לונדון, ומפת הרכבת נחשב כאייקון עיצובי קלאסי, שהתווה את העיצוב לאינספור מפות ומוצרי עיצוב אחרים.  מערכת התחבורה היא גם אחת המתקדמות בעולם מבחינת הטמעת טכנולוגיות כרטיסים חכמים המשלבים את כל מערכות התחבורה בלונדון והקרויה Oyster card, אפליקציות תחבורה, וב-2012 גם שולב אינטרנט אלחוטי ברוב התחנות.

מערכת הרכבת התחתית, המקושרת ישירות עם מערכת הרכבות הבין עירונית, האוטובוסים ואפילו האופניים להשכרה, ממשיכה להתפתח ולהתחדש כל הזמן. לקראת אוליפיאדת לונדון 2012 הוארכו קווי הרכבת התחתית עד למזרח לונדון והכפר האוליפי, ואף נוסף קו רכבל חדש עם שתי תחנות רכבת תחתית חדשות: Greenwich Peninsula, Emirates Royal Dock. במקביל, מקודם רעיון של הפיכת התשתית הישנה לקווים העיליים, שאינה נמצאת עוד בשימוש, לנתיבי אופניים.

האבולוציה של מפת הרכבת התחתית בלונדון 

מצגת זאת דורשת JavaScript.

מאמרים קשורים: הרכבת הקלה בתל אביב – כל הפרטים | המטרו של אבו דאבי יוצא לדרך | הרכבת התחתית החדשה בעולם, קזחסטן | אפליקציות תחבורה עושות אונו שמחים | מה קורה כשעיר נותנת תחבורה ציבורית בחינם?



כתיבת תגובה