באיזו עיר סביר יותר שיחזירו לך ארנק שאבד? הערים עם התושבים הישרים ביותר

הערים עם התושבים הישרים ביותרעיתונאים של  Readers Digest" איבדו" 192 ארנקים בערים שונות ברחבי העולם כדי לגלות עד כמה ישרים תושבי ערים אלו. כל ארנק הכיל שם, פרטי התקשרות, תמונה משפחתית, קופונים, כרטיסי ביקור, וכ-50 דולר בכסף מקומי. 12 הארנקים "אבדו" בפארקים, מרכזי קניות ומדרכות בכל אחת מ-16 הערים שנבדקו.

העיר שהתגלתה כבעלת התושבים הישרים ביותר היא הלסינקי, בירת פינלנד, בה 11 מתוך 12 הארנקים הוחזרו, ואחד האנשים שהחזיר ארנק אבוד טען כי "הפינים הם ישרים מטבעם". ערים אחרות שהתבררו כבין הישרות יותר הן מומבאי ובודפשט, בהן הוחזרו 9 ארנקים. בניו יורק, מוסקבה ואמסטרדם הוחזרו יותר מ-60% מהארנקים, ואחד הניו יורקרים שהחזיר ארנק אמר "כולם אומרים שהניו יורקרים הם לא חברותיים אבל הם למעשה אנשים די נחמדים. אני חושב שתהיו מאד מופתעים לגלות כמה ארנקים יוחזרו בניו יורק".

בברלין ולובליאנה הוחזרו 6 ארנקים, 50%, ובלונדון וורשה 5 ארנקים מתוך 12. אחד הלונדונים שהתקשר להחזיר ארנק ציין: "אם אתה מוצא כסף, אתה לא יכול להניח כי הוא שייך לאדם עשיר. יתכן וזהו מעט הכסף שנותר לאם להאכיל את ילדיה". בחלק התחתון של הרשימה נמצאות בוקרשט, רומניה, ריו דה ז'ניירו וציריך. בכל הערים הללו, רק 4 ארנקים הוחזרו, והערים עם התושבים הכי לא ישרים הן פראג, מדריד וליסבון. בפראג הוחזרו רק 3 ארנקים, במדריד 2, ובליסבון 1 (שהוחזר על ידי זוג תיירים הולנדים).

בסך הכל, מתוך 192 ארנקים ש"אבדו", 90 הוחזרו, או 47%. מעניין לגלות כי גיל ומין אינם פקטורים משפיעים, וכי האנשים שהחזירו את הארנקים היו מכל קבוצות הגילאים, גברים ונשים כאחד.

קייסי נייסטאט, יוצר סרטים ליו-טיוב מצא דרך מקורית להבטיח שדברים שאבדו יחזרו לבעליהם. הוידאו שיצר מבוסס על ההנחה כי רוב האנשים הם ישרים מטבעם. טלפונים, ארנקים וחפצים אחרים שאובדים, אינם למעשה גניבות, אלה "מציאות הנשמרות". אלו המוצאים חפצים אלה אינם מייחסים לעצמם פעולת גניבה, משום שהם יכולים להצדיק את שמירת החפץ בדרכים רבות. הסרטון של נייסטאט מוכיח זאת: אם תתן לאדם את הכלים, לא יהיה לו תירוץ. ובזכות חוש ההומר הבסיסי, הם יענו ויעשו את הדבר הנכון. הסרט מה איך:

מאמרים קשורים: איך ביטחון הפך מצורך לאסטרטגיה עירונית? ולמה אנשים תופשים ערים מסוימות כבטוחות יותר? | עיר ללא אלימות: אולי הפתרון נמצא בכלל בעצים | הערים המסוכנות בעולם | העיר עם התדמית הגרועה בעולם מנסה לשנות את הדימוי | מרסיי: מבירת פשע לבירת תרבות



כתיבת תגובה