איזו עיר היא הטובה ביותר בעולם עבור צעירים? מדד חדש מדרג את טורונטו במקום הראשון

הערים הטובות ביותר עבור צעירים

הערים הטובות ביותר עבור צעירים

קנדה זכתה השבוע לשכוח מעט מראש עיריית טורונטו והבושות שהוא מביא על העיר, ולחגוג את ההכרזה על טורונטו כעיר הידידותית ביותר לצעירים בעולם לשנת 2014, תואר המוענק על ידי מדד המדרג את ערי העולם מנקודת מבטם של הצעירים.

היוזמה היא ניסיון ראשון למדוד אילו ערים הן המושכות ביותר עבור צעירים בגילאי 15-29. המדד, המדרג 25 ערים מהעולם, עושה שימוש ב-80 אינדיקטורים שונים בתחומי העסקים, השתתפות אזרחית, מגוון, גישה דיגיטלית, סביבה, ביטחון, גישה לחינוך, סגנון חיים ובידור, אופנה ואמנות, שטחים ציבוריים ועוד, ונוצר בעזרת אלפי צעירים מרחבי העולם.

דירוג הערים הטובות ביותר עבור צעיריםדירוג הערים הטובות ביותר עבור צעירים

דירוג הערים הטובות ביותר עבור צעירים

טורונטו גברה על ברלין ודורגה ראשונה, וניו יורק הגיעה למקום השלישי. הניתוח מצא כי טורונטו היא מגוונת יותר וגם הציעה תעסוקה ברמה גבוהה יותר עבור צעירים, וכן גישה דיגיטלית. רמת החיים בעיר גם זוהתה כגבוהה והעיר דורגה גבוה גם בתחומי חיי הלילה, קולנוע ומוזיקה.

כדי לדרג את הערים המובילות, נבחרו 5 ערים מכל אזור בעולם בהתבסס על גודל האוכלוסייה. הדירוג המלא: 1 טורונטו, 2 ברלין, 3 ניו יורק, 4 דאלאס, 5 פריז, 6 שיקגו, 7 לונדון, 8 לוס אנג'לס, 9 טוקיו, 10 סיאול, 11 בואנוס איירס, 12 מקסיקו סיטי, 13 רומא, 14 יוהנסבורג, 15 לימה, 16 מומבאי, 17 סאו פאולו, 18 בוגוטה, 19 איסטנבול, 20 שנגחאי, 21 קהיר, 22 מנילה, 23 לאגוס, 24 ניירובי, 25 קינשסה.

בנוסף לדירוג הכללי, המדד גם מזהה את הערים שהגיעו ראשונות בכל אחת מ-16 הקטגוריות. סיאול התגלתה כעיר המדורגת גבוהה ביותר בתחום הסביבה והקיימות, וברלין וניו יורק מובילות את תחום תעסוקת הצעירים.

בעוד יותר מחצי מאוכלוסיית העולם מתחת לגיל 30, וכשחצי מאוכלוסיית העולם חיה בערים, ראוי לבחון מיהן הערים המושכות ביותר עבור הצעירים. "ברור הוא כי הערים מעצבות את העולם, וברור כי הערים שישגשגו הן אלה שמסוגלות למשוך למשוך ולהעצים אנשים צעירים" אמר רוברט ברנרד, מייסד שותף של המדד.

אם טורונטו היא העיר הטובה ביותר עבור צעירים או לא, הוא נושא שניתן לדון בו, אבל אתר המדד אינו מציע מספיק מידע לגבי אופן עריכת הסקר, ולכן קשה להעריך את איכותו.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

מאמרים קשורים: דור המילניום כבר פה ומשפיע על הכלכלה והתיירות | ברלין משיבה לסערת היורדים | על אילו מקומות חולם הנוער במדינות ערב? | "זה לא אתה, זו העיר" – האם העיר משאירה אותנו רווקים? | לונדון וסידני הן הערים הטובות בעולם



כתיבת תגובה