שיווק תל אביב: תחרות האירוויזיון היא פלטפורמה מצויינת

הקליפ החדש של להקת איזבו, שמייצגת את ישראל בתחרות האירוויזיון הקרובה, שתתקיים בבאקו, אזרביג'ן, נראה כמו סרטון יחסי ציבור מושקע במיוחד לתל אביב, הכולל לא פחות מ-32 אתרים בולטים בעיר, ובהם דיזנגוף סנטר, הגשר מעל הירקון, בריכת גורדון, יפו העתיקה, גינת הכלבים בגן מאיר ועוד, תמונות ממרתון תל אביב והופעות חוזרות ונשנות של תחנות ואופני "תל-אופן".

מבדיקת "זמן תל אביב" עולה כי החברה העירונית לפיתוח כלכלי השקיעה 28 אלף שקלים בקליפ על מנת לעודד את החשיפה של תל אביב בעולם ובתמורה ביקשה רק חשיפה נאה לתל-אופן, שאכן בולט מאוד בצילומים. בעירייה הדגישו השבוע כי לא הייתה כל התערבות בתוכן הקליפ מעבר לבקשה הזו.

שמחת החיים המתפרצת מהקליפ משתלבת במגמה של השנים האחרונות שתכליתה לשווק בעולם את תל אביב וכך בעקיפין את ישראל כולה, במנותק מכיוונים אחרים, שהובלטו בעבר בשיווקה של ישראל בעולם, שבמסגרתו הושם דגש על המקומות הקדושים והאתרים ההיסטוריים במדינה.

לא סתם נדמה שסלבריטאים בינלאומיים שמגיעים לארץ בשנים האחרונות מבלים ומצטלמים יותר בברים ועל החוף בתל אביב מאשר בכותל וביד ושם – מקומות החובה בסיורי סלבס עד לפני מספר שנים. "קליפים כאלה עושים לנו שירות מעולה, ולא סתם בתקופה הקרובה כל השיווק של העיר הולך להתמקד הרבה יותר באינטרנט, פייסבוק וטוויטר – אלה טרנדים שחייבים ליישר איתם קו", אומרת סמנכ"לית העמותה לתיירות תל אביב מרב עוזיאל.
"הקליפ של איזבו מדהים, מייצג את הרוח התל-אביבית, משלב קלילות עם סטנדרטים גבוהים מאוד של אסתטיקה ומגניבות אורבנית במיטבה. זה עושה לנו שירות מעולה בין היתר כי אנחנו מתמקדים בשווקים של אירופה והאירוויזיון אירופי, וצופי האירוויזיון הם מי שייחשפו לזה עכשיו. אנחנו בהחלט נשקול ליצור קשר עם איזבו או עם הבמאי כדי להרחיב את שיתוף הפעולה בינינו".

"הפעילות העירונית משרתת את המדינה ומייצגת את מה ששאר ישראל איננה", אומר סגן ראש העיר אסף זמיר. "היא ליברלית באמת, אנשים פה חיים ויוצרים ופעילים, יש פה סובלנות גבוהה לקהילה הגאה, חיים משותפים מוצלחים יחסית של יהודים וערבים וטיפול מאוד מסור והומני במבקשי המקלט, יחסית לשאר הארץ.  לכתבה המלאה ב-nrg

באופן כללי מסתמן בשנים האחרונות פער הולך וגדל בין מדיניות ופעולות השיווק שמקיימת עיריית תל אביב והגופים השונים שלה, בהצלחה רבה, לבין הפעולות של משרדי הממשלה וגופי התיירות בשיווק ישראל, שממשיכים לצלוע בפעילויות שמרניות, שאינן מדביקות את קצב השינויים הטכנולוגיים, לא מתאימות את עצמן לשווקים ולהרגלים המשתנים של צרכני התיירות, ומקובעים בתפיסות מסורתיות, גישה מיושנת ומהירות תגובה איטית. 

מאמרים קשורים: משנים את השיח על ישראל | מיתוג תחרות האירוויזיון | מיתוג ישראל – הבעיה היא לא מה חושבים עלינו |שיווק ניו זילנד מול שיווק ישראל | היוזמה הפרטית מובילה את שיווק ישראל



כתיבת תגובה