מנילה עוברת לריקשות חשמליות, ובמדריד מחיר החנייה עולה ביחס לזיהום

ריקשות חשמליות במנילה

ריקשות חשמליות במנילה

מכוניות חשמליות הן עדיין מראה נדיר ברוב הערים, אולם ברור כי חלקן בשוק התחבורה רק יצמח בשנים הקרובות, וכך גם חישמול כל סוגי כלי התחבורה האחרים. בסן פרנסיסקו כבר פועלת מערכת השכרת קטנועים חשמליים, וינה חישמלה את מערכת האוטובוסים בעיר, בוגוטה עוברת למוניות חשמליות, ובלונדון מכוניות חשמליות ללא נהג יחליפו את התחבורה הציבורית.

כעת, הפיליפינים פועלת באותו כיוון ממש, ומתכננת להחליף חלק מ-3.5 מיליון המוניות התלת גלגליות, המזהמות והמונעות בגז, ב-100,000 מוניות תלת גלגליות חדשות עד 2016, מתוך שאיפה לצמצם את הזיהום ולאפשר לנהגים להקטין את הוצאות התפעול. על פי התכנית, הצי החדש יצמצם את פליטות הפחמן ב-260,000 טון מדי שנה יחסוך בין 6-8$ לכל 100 ק"מ.

מדריד, היא אחת הבירות האירופיות היותר מזוהמות, ולתושבים אפילו יש שם לענן הערפיח, ששלושת רבעי ממנו נגרם ממכוניות, והוא מכונה boina (בארט), משום שהוא מונח על העיר כמו כובע. אולם העירייה מנסה להילחם בתופעה עם צעדים חדשניים: תימחור דיפרציאלי של הזיהום. מהחודש, אם תרצה לחנות רכב מזהם במרכז העיר, זה יעלה לך יותר מאשר להחנות רכב היברידי חשמלי.

שלם לפי כמה שאתה מזהם. מדריד

שלם לפי כמה שאתה מזהם. מדריד

עיריית מדריד הציגה את ה-SER Intelligente, מדחן חנייה המשנה את תימחור החנייה בהתאם לפליטת הרכב החונה, סוג המנוע, והאזור בעיר. לדוגמה, נהג רכב דיזל גדול עשוי לשלם 20% יותר מבעל רכב מונע בבנזין ובעל צריכה נמוכה. רכבים חשמליים חונים ללא תשלום. הנהג מזין את מספר לוחית הרישוי של הרכב וכך המערכת מחשבת את המחיר.

המערכת היא ניסיון להניע אנשים מלהשתמש ברכבים פרטיים, בעיקר במרכז העיר, ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית. מדריד היא העיר הראשונה שמשתמשת במערכת מסוג זה, למרות שגם בערים אחרות קיים תימחור על בסיס רמות זיהום. בלונדון לדוגמה, רכבים נקיים אינם משלמים מס גודש בכניסה לעיר, ובברלין יש "אזור פליטה נמוכה" הפתוח רק לסוגים מסוימים של רכבים.

מאמרים קשורים: מהפכת החנייה בציריך. שיעור שערים צריכות ללמוד | המדרכה המתקשרת של מדריד | האם המכונית הפרטית תיכחד מאירופה? | דירוג הערים הפקוקות בעולם | איך תראה התחבורה של ערי העתיד?



כתיבת תגובה