שתיים מהכיכרות המפורסמות בעולם עוברות שינוי: טיימס סקוור, ויוניון סקוור. ניו יורק
פורסם: אפריל 2, 2013 נושאים: הכל, כלכלה-עסקים, מיתוג ערים, תחבורה, תיירות | Tags: Snøhetta, THORBJØRN GUDNASON, Union Square Partnership, אדריכלות, אופנים, איכות סביבה, ארכיטקטורה, ארצות הברית, הולכי רגל, טיימס סקוור, יוניון סקוור, מיתוג, מיתוג עירוני, מיתוג ערים, מנהטן, מרחב ציבורי, ניו יורק, תחבורה, תיירות, תכנון עירוני תגובה אחתהיוניון סקוור בניו יורק הוא צומת תנועה מרכזית ומוקד משיכה היסטורי בלב מנהטן. הכיכר נבנתה בשנת 1882 והייתה מראשיתה אזור פופולרי לקיום אירועים, שווקים, אירועי תרבות והפגנות פוליטיות. הכיכר מאכלסת 70,000 איש, 900 חנויות, ויש בה שפע של מסעדות ומוסדות תרבות.
Union Square Partnership הוא ארגון אזרחי המתאם בהתנדבות את העסקים, התושבים, והמוסדות התרבותיים והאקדמיים כדי להבטיח צמיחה והצלחה לאזור. התכנית כוללת ביטחון ציבורי, פיתוח כלכלי, שיווק, ושיפור מראה פארק יוניון סקוור.
המיתוג מחדש מבוסס ההחמצה של קהלי היעד לזהות את ההזדמנויות של יוניון סקוור, ההצעות והעסקים, והוא עוצב באופן שיציג בצורה המיטבית את המידע, באמצעות שפה גרפית של אינפוגרפיקה.
הפסטיבל של יוניון סקוור הוא אירוע תרבות שנתי, החוגג את העסקים באזור. חגיגה של 3 ימים של גסטרונומיה, אמנות, ובידור. הפסטיבל נוסד כקמפיין קבוע, שבאופן עקיף ממתג את היוניון סקוור כמקום תוסס ואזור מלהיב לחיות בו. המיתוג בוצע עי ידי חברת THORBJØRN GUDNASON.
חברת האדריכלים הנורווגית Snøhetta (שתכננה את הספרייה של אלכסנדריה, וגם זכתה בתחרות לעיצוב מחדש "הנשיונל מול" בוושינגטון) נבחרה לחדש את כיכר טיימס בניו יורק. העבודות יחלו הקיץ. החברה נבחרה סיים פרויקט שהחל עוד בשנת 2009, שניסה להפוך את הטיימס סקוור לידידותי יותר להולכי רגל.
התכנון מחדש מכוון להתמודד עם חוסר העניין של הניו יורקרים בכיכר וכן לפתור בעיות רבות של אסתטיקה ולחצי תנועה בכיכר העמוסה. התכנון מחדש שיפר את התשתיות, יספק תשתית לקיום אירועים ציבוריים חדשים, ויהפוך את השינויים הזמניים שבוצעו בניסוי ב-2009, לקבועים. השיפוץ מתכוון להעשות באופן שיצור סביבה אינטגרלית יותר, בטוחה, ויצור מרחב ציבורי אייקוני בעל תפקודים שונים שישקף את הכיכר ואת ניו יורק.
התכנית למפלס הקרקע של הכיכר כוללת השטחה של אזור הולכי הרגל כך שיווצר משטח אחיד בגובהו בין המדרכה והכביש. ספסלי גרניט באורך 15 מטר ישברו את תנועת הולכי הרגל, ומפלס הקרקע ינסה להשיג סוג של איזון ויזואלי מול הכאוס של התאורה והפרסומות המרצדות מעל. התכנון יחלק את הכיכר לאזורי משנה שיאפשרו התקהלות, וישולב נתיב נסיעה לאופנים שיחצה את הכיכר, כדי לעודד תחבורה חלופית.
מאמרים קשורים: ניו יורק הופכת את הטלפונים הציבוריים למרכזי תקשורת | ניו יורק רוצה 55 מיליון תיירים | פורסמו הזוכים בתחרות לתכנון ה"מיקרו דירות" בניו יורק | מיתוג פרויקט ה"high line" שמהווה השראה לערים בעולם | האם ארכיטקטים יצליחו ליצור שכונה חדשה של מגדלים בניו יורק?
טיימס סקוור תמיד הרשימה אותי עד שהגעתי אליה וראיתי כמה שהיא בעצם יותר צומת מאשר כיכר..