יפן מקדמת ערים חכמות, ומשתפת מידע לקידום המאמץ העולמי

יפן- עיר חכמהמאז רעידת האדמה ההרסנית והצונמי שפקדו את יפן בשנת 2011, המדינה שמה בראש סדר העדיפויות שלה, את בניית ערים חכמות ומקיימות, אולם התנועה לכיוון ערים חכמות ביפן החלה עוד קודם לכן.

ערים חכמות הן סוג חדש של ערים המציעות צמיחה מקיימת ומעוצבות לעידוד כלכלה בריאה המצמצמת את הנטל על הסביבה תוך שיפור איכות החיים. יפן החלה לתמוך בפרויקטים של ערים  חכמות מאז 2010 כחלק מהניסוי לדור הבא של האנרגיה והמערכת החברתית ביוקהמה, טויוטה, עיר המדע קייהנה וקיטקיושו. היוזמה, שהובלה על ידי משרד האנרגיה, המסחר והתעשייה היפני, משלב טכנולוגיות ותשתיות התומכות בצמיחה מקיימת ומקדמות אורח חיים כלכלי בריא. הצהרת הכוונות של היוזמה:

"מספר גדול של פרויקטים ניסיוניים מיושמים כעת ברחבי העולם במטרה למצוא את המודל לערים חכמות. כל אחד מפרויקטים אלה הוא שונה, כשחלק מתרכזים באנרגיה ואחרים מתרכזים בסביבה. עם זאת, המטרה המרכזית צריכה להיות בחינת אורח החיים של התושבים, שבסופו של דבר יקבעו איזו צורה יקבלו הערים. ערים חכמות אינן דבר אליו יש להתייחס רק על ידי ממשלות ותאגידים ואז להציגו לתושבים. הציבור חייב גם כן להיות מעורב באופן אקטיבי ולשתף את רעיונותיו ולעזור ביצירת בערים על ידי שיתוף ידע וחכמה. זהו למעשה הרעיון של ערים חכמות."

keyvisual_kitakyushu_en

מחקר במרכז יוקהומה מתקיים בשישה בניינים מסחריים. העיר טויוטה וקייהנה לומדות מהן הדרכים הטובות ביותר לשלב רכבים חשמליים ברשת החשמל, וקיטקיושו בוחנת גישות תמחור דינמיות לחשמל לתושבים. הניסויים במקומות אלה ימשכו במהלך 2014. דוגמה נוספת היא העיר החכמה בפוג'סוואה, המשתמשת בטכנולוגיות של פנסוניק שיכולות לספק פתרונות לפיתוח עירוני חכם, ובכוונתו לשכפל גישה זו למקומות נוספים.

יפן משתפת את תוצאות הניסויים בפורטל העיר החכמה של יפן, עם מטרה לעזור למתכנני ערים בעולם להאיץ או לשפר את מאמציהם. האתר נגיש באנגלית, יפנית וסינית.

keyvisual_toyota_en

מאמרים קשורים: עליית הערים העצמאיות- עכשיו גם ביפן | המגדל הגבוה בעולם- טוקיו | האפליקציה שתשנה את התדמית של יפן | גלזגו זכתה במימון ממשלתי להפיכתה לעיר חכמה | עיר חכמה- מה זה? ואיך להתחיל?



כתיבת תגובה