מיתוג העיר אופקים

אופקים התקבעה בתודעה הציבורית כעיירת פיתוח נחשלת, שתושביה מבעירים צמיגים ומתדפקים על שערי אגף הרווחה העירוני. את הדימוי הזה ינסו לשנות כעת. תהליך המיתוג של אופקים הוא חלק משינוי נרחב שעובר הנגב כולו, בין היתר בעקבות הפעילות של אנשי קרן מיראז', המקדמת יזמות ופרוייקטים בנגב והשתתפה במימון משרד הפרסום שיר שפיצר.

קרן מיראז' ישראל, המייצגת קונסורציום של קרנות משפחתיות פרטיות, היא הקרן הפרטית היחידה בישראל אשר מרכזת את הפעילות הפילנתרופית שלה באזור הנגב . הקרן תומכת בפיתוח האזור באמצעות מגוון פרויקטים של פיתוח ויזמות עסקית, תכניות חינוך ותרבות, פיתוח תשתיות וקידום התיירות. בנוסף, הקרן תומכת בארגונים המסייעים לעולים חדשים להיקלט בהצלחה בחברה הישראלית. הפעילות של קרן מיראז' בנגב מתמקדת בכמה תהליכים, שמטרתם לעודד ולפתח את ההתיישבות בנגב ע"י משפחות צעירות משכילות ויצרניות. הקרן פועלת לקידום המטרה בשלושה אופנים:

1. העלאת איכות החיים: תשתיות ובינוי של מבני ציבור.
2. שינוי התדמית: שיווק ויחסי ציבור – שינוי תדמיתו של הנגב ומיצובו כאזור מרכזי, חשוב ואידאלי  למגורים , לעסקים, ליזמות, ליצירה ולחדשנות.
3. תמריצים להתיישבות וייזמות – עי" פיתוח קורסי יזמות ותוכניות השמה, ע"י מענקים לפתיחת עסקים, ע"י סבסוד מגורים זמניים למתיישבים חדשים ותמיכה ענפה בפעילות השדולה למען פיתוח הנגב.

עיריית אופקים:

תושבי אופקים מוזמנים להציע הצעות ורעיונות למהלך מיתוג העיר. לאחר ההודעה על שיתוף פעולה בין עיריית אופקים ומשרד המיתוג שיר שפיצר בתמיכת קרן מיראז', מתקדם תהליך המיתוג שלב נוסף. השבוע התכנסה וועדת ההיגוי שאליה יוזמנו תושבים הרוצים לקחת חלק פעיל בתהליך.

מיתוג העיר נועד להציב את אופקים בנקודה משופרת בכל הקשור לתדמיתה בעיניי תושבי המקום ובעיניי האנשים מחוץ לעיר במטרה לעודד התיישבות ופיתוח תחושת שייכות. עיריית אופקים שמחה להתחיל במהלך בעל משמעות כה רבה לעיר והחליטה לשתף גם את התושבים בהליך החשיבה מתוך הבנה כי רק שיתוף פעולה של גורמים מקצועיים עם תושבי המקום יביא להצלחה ולשינוי מהותי.

שמחה אדרי, רכזת התוכנית מטעם עיריית אופקים אמרה השבוע: "הליך מיתוג של עיר לא יכול להתבצע ללא שמיעת דעתם של התושבים. שיתוף הפעולה הזה יעזור לנו לשמוע את הקולות המגיעים מן השטח ולמצב את העיר מחדש וייצור שיח בין מקבלי ההחלטות לתושבים עצמם. התהליך דורש שינוי בדפוסי החשיבה של כל תושב ותושב ויוצא מנקודת הנחה שאם לא נעשה בשביל עצמנו שום דבר לא יקרה. הרשות מרימה את הכפפה ואנו מצפים מהתושבים שרואים את עצמם חלק אינטגרלי מהעיר להגיע ולהשפיע".
נעמה דהן, מנכ"לית קרן מיראז' הוסיפה: "מזה מספר שנים אנו פועלים למתג מחדש ערים שונות ברחבי הנגב. לאור התוצאות החיוביות שניתן לראות בשטח, ראינו את הפוטנציאל הגלום גם באופקים והחלטנו ליישם את התהליך גם כאן. אני בטוחה כי שיתוף הפעולה הפורה בין הגורמים השונים ומעורבות התושבים יביאו להישגים, ויתרמו לתחושת השייכות של תושבי המקום".
עיריית אופקים, קרן מיראג'


כתיבת תגובה