עשרת המאמרים הנקראים ביותר ב-2013

מתחבורה, ליוקר מחייה ואיכות חיים, מפיתוח והתחדשות עירונית ועד חדשנות, מנתניה, ירושלים וראשון לציון ועד לדירוגי ערים ומדינות עולמיים – אלה עשרת המאמרים שהכי הרבה מכם קראו ושעוררו את עניין הרב ביותר בבלוג בשנת 2013:

המרחב המשותף לתחבורה והולכי רגל

המרחב המשותף לתחבורה והולכי רגל

1. העיר שביטלה את חוקי התנועה ולמדה שיעור מפתיע על התנהגות אנושית

העיר פוינטון בבריטניה ניהלה את אחד הניסויים המרתקים והשאפתניים ביותר בשנים האחרונות בתחום התחבורה, כשאימצה את תפישת "המרחב המשותף" לתחבורה והולכי רגל. וריאציות של מודל זה כבר נוסו בערים אחרות באירופה מאז שנות ה-90, אולם מעולם לא יושמה השיטה בצומת כל כך סואנת.

2. בישראל חיים 8 מיליון תושבים. איפה בישראל חיים יותר טוב? דירוג הרמה החברתית כלכלית של הערים

ערב יום העצמאות מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי אוכלוסיית ישראל הגיעה לכ-8 מיליון תושבים, והיא דומה לאוכלוסייתן של שוויץ, ואוסטריה, ועוברת את זו של בולגריה, ירדן, דנמרק, סינגפור, פינלנד, אירלנד, נורבגיה ואפילו לוב. עוד מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את סיווג הישובים בישראל לפי הרמה החברתית כלכלית של האוכלוסייה, המכונה חלוקה לאשכולות חברתיים כלכליים.

3. דירוג המדינות העשירות בעולם

פורבס מפרסמת את דירוג עושר המדינות בעולם: קטאר שבמפרץ הפרסי, אמירות של 1.7 מיליון תושבים, מדורגת כמדינה העשירה ביותר בעולם לנפש, בזכות ההתאוששות במחירי הנפט והרזרבות העצומות של גז טבעי.

הערים היקרות בעולם

הערים היקרות בעולם

4. הערים היקרות בעולם – סקר מרסר לדירוג יוקר המחיה בערים 2012

טוקיו היא העיר היקרה בעולם עבור מהגרים, ודוחקת את לואנדה, אנגולה, למקום השני, אוסקה היא השלישית לאחר שטיפסה 3 מקומות מהשנה שעברה. מוסקבה נשארת רביעית וג'נבה, שוויץ, חמישית. סינגפור וציריך (6), נג'מנה, צ'אד יורדת ב-5 מקומות והונג קונג נשארת במקום התשיעי. קארצ'י (214) מדורגת במקום הנמוך ביותר, כשיוקר המחייה בה הוא שליש מבטוקיו.

5. פארק חדש בראשון לציון במקום מחנה צריפין המתפנה

הבסיס הצבאי צריפין, המשתרע על 1,400 דונם בקרבת ראשון לציון ובאר יעקב, צפוי להתפנות אל עיר הבה"דים שבנגב בעוד כשנתיים. לאחר חתימת  ההסכם בין משרד הביטחון, מנהל מקרקעי ישראל ועיריית ראשל"צ להעברת 50 ק"מ משטח מחנה צריפין לטובת פארק עירוני בראשון לציון, החלו השבוע העבודות בשטח להקמתו של הפארק.

תל אביב - העיר הטובה בישראל

תל אביב – העיר הטובה בישראל

6. דירוג צאום ופורבס: הערים הטובות בישראל

יותר מ-90% מתושבי ישראל חיים בערים המהוות את מרכזי התרבות, הכלכלה והבילוי שלנו, ומשמשות כקטרי הצמיחה של המשק, מוקדי התיירות ויצרניות התעסוקה. התחרות המתגברת בין הערים בישראל, והתחרות הגלובלית העזה בין ערים על משיכת תושבים, תיירים, משקיעים ועסקים הולידה בשנים האחרונות מדדים שונים לדירוג ערים בתחומים שונים והשוואה בינהן.

7. האוטובוס החשמלי הראשון בעולם שנטען תוך 15 שניות, ולא מזהם כלל

דמיינו מערכת תחבורה ציבורית המסוגלת להוביל נוסעים ברחבי העיר מבלי שתפלוט זיהום מקומי, ללא צורך בקווי מתח גבוה שימתחו מעליה, וללא צורך בעצירות ממושכות לטעינה. כעת ניתן להפסיק לדמיין, משום שמערכת חדשה של אוטובוסים חשמליים נטענים תהפוך למציאות בעתיד הקרוב

8. דירוג איכות החיים בערים בעולם, ודירוג תשתיות הערים. מרסר 2012

ערי אירופה ממשיכות לשלוט בטבלה, כשוינה נשארת העיר המדורגת ראשונה, ובגדד אחרונה. סינגפור מדורגת ראשונה בעולם מבחינת תשתיות עירוניות, ופורט א-פרינס, האיטי אחרונה. הונלולו וסן פרנסיסקו הן הערים המובילות בארה"ב לאיכות חיים, אבל ערי אירופה שולטות בדירוג החדש לתשתיות עירוניות.

9. מיתוג אצטדיון הארנה. הכוכב בשמי ירושלים

תכנון היכל הארנה בירושלים ובנייתו נמשכו יותר מ-15, אולם כיום נמצא המבנה בשלבים האחרונים, ועל פי עיריית ירושלים: "הארנה היא פרויקט בסטנדרטים בינלאומיים שישתרע על פני ארבעים אלף מטרים רבועים ובהם למעלה מעשרת אלפים מקומות ישיבה. כמו כן, יכלול הפרויקט מתקני קבוצות, חדר כושר, אזור עיתונות ומזנונים. ההיכל ישמש מלבד בית לענפי הספורט השונים גם כמרכז תרבות, בידור והיכל להתכנסויות ולוועידות מקומיות ובינלאומיות. עוד מתעתדת הארנה להיות מרכז למופעי רוק וכנסים."

10. נתניה מציגה את כיכר העצמאות המחודשת: מרחב ציבורי מחובר דיגיטלית לחוויה עירונית מסוג חדש

ככר העצמאות נתניה

ככר העצמאות נתניה

לפני כשנה פרסמתי את הפוסט נתניה: מיתוג מרכז העיר, בניין עירייה חדש, ספרייה מרכזית, מגדלים וכיכר, שפרט את התכניות השאפתניות של עיריית נתניה לחולל מהפך בעיר, ולהחזיר למרכז העיר את הכבוד שאבד עם השנים, לחדשו ולצקת בו משמעויות ותפקודים חדשים. כיום, שנה מאוחר יותר, מציגה נתניה פרויקט ייחודי של פיתוח מרחב ציבורי, שאינו נשען רק על שיפוץ מבנים או תשתיות, אלא הופך אותו למתחם חכם של בילוי ופנאי, שהמרחב הפיזי בו מתפקד באופן אינטראקטיבי עם הטכנולוגיות החדשות של הטלפונים החכמים.



כתיבת תגובה