האם יתכן שמדינה תצא בקמפיין שלילי על עצמה? בריטניה שוקלת לעשות את הבלתי נתפש

בריטניה"בבקשה אל תבואו לבריטניה – יורד גשם ומקומות העבודה המעטים משלמים מעט."

שרים בממלכה שוקלים להשיק קמפיין שלילי לבריטניה בבולגריה וברומניה כדי לשכנע מהגרים פוטנציאליים להתרחק מבריטניה. על פי התכנית, שתתמקד בצדדים השליליים של החיים בבריטניה, זה יהיה אחד הצעדים להניע מהגרים מלהגיע לבריטניה בשנה הבאה, כאשר מגבלות על אזרחי שתי המדינות החיים ועובדים בבריטניה יפוגו. מטרת הקמפיין, על פי אחד השרים הבריטיים, הוא לתקן את הרושם "שהמדרכות בבריטניה מרוצפות בזהב".

בעוד ממשלות ברחבי העולם משלמות מיליונים לחברות מיתוג בריטיות עבור תהליכי מיתוג ומה שמכונה "כיבוס תדמית", תהיה בכך אירוניה מסוימת שדווקא בריטניה בוחרת לפגוע במכוון בתדמיתה, ומהלך כזה גם כרוך בסיכון עצום, כשתוצאות קמפיין כזה לעולם אינן ידועות, ועלולות להתפתח לכיוונים לא צפויים. מהלך כזה גם יתנגש עם קמפיינים במיליוני ליש"ט שבריטניה השקיעה ומשקיעה בקידום האולימפיאדה, החתונה המלכותית ויום ההולדת של המלכה ב-2012, וקמפיינים נרחבים נוספים בעתיד. גם המדריך שהוציא משרד הפנים הבריטי עבור מהגרים ושנפתח במשפט: "בריטניה היא מקום פנטסטי לחיות בו: חברה מודרנית ומשגשגת" לא תואם את הקמפיין המוצא. מבית ראש ממשלת בריטניה נמסר כי "זה נכון שהאופציה נבחנה, אולם אין אנו מגיבים על הנושא".

בפעם האחרונה שמדינה חדשה הצטרפה לאיחוד האירופי, והוסרו המגבלות על התנועה של אזרחיה, הייתה זו פולין, שלא פחות ממיליונים מתושביה היגרו, בעיקר לבריטניה, הציפו את שוק העבודה בכוח אדם זול, עד לרמה כי לאחרונה התפרסם כי השפה השניה הכי מדוברת בבריטניה, אחרי האנגלית, היא פולנית. קיימות הערכות שונות, על בסיס סקרים, כי כ-250,000 איש מבין 29 מיליון הרומנים והבולגרים, צפויים להגר בחמש השנים הקרובות, אם כי נתונים אלה שנויים במחלוקת. על פי דירוג המדינות שהכי טוב להיוולד בהן מדורגת בריטניה רק במקום ה-27, אולם יחסית לרומניה (56) ולבולגריה (61) בריטניה היא בהחלט שיפור משמעותי.

אבל אפילו החשיבה בכיוון של השקת קמפיין מהסוג הזה, מיד מעוררת ברשת גל של תגובות. עיתון רשת רומני, Gandul.info, כבר הגיב לפרסומים והשיק קמפיין הקורא לבריטים לבוא לרומניה, עם סיסמאות כמו: "אין לנו מסי גודש, אנחנו מאמינים כי הפקקים הם עונש מספיק. למה שלא תבואו לכאן". או "אנחנו אולי לא אוהבים את בריטניה, אבל אתם תאהבו את רומניה" ו-"הבירה שלנו פחות יקרה מבקבוק המים שלכם".

מצגת זאת דורשת JavaScript.

מאמרים קשורים: מיתוג התיירות לבריטניה – אולימפיאדה, יומולדת למלכה וחתונה מלכותיתי | כך הפך ג'יימס בונד לסוכן תיירות בריטי | סקוטלנד ודיסני בקמפיין הגדול בעולם | איפה הכי כדאי להיוולד ב-2013? | דירוג המדינות העשירות בעולם



כתיבת תגובה