רמלה קרובה ללב שלך. מיתוג עירוני

בהתאם לתוכנית החומש העירונית שהתווה ראש עיריית רמלה יואל לביא, למיתוג ושיפור תדמית העיר הן בעיני מקבלי ההחלטות, הן בעיני ציבור התושבים ברמלה והן בעיני הציבור בישראל, השלימה העירייה את שלב בחירת הלוגו והסלוגן העירוני החדש "רמלה קרובה ללב שלך". בתום עבודה ממושכת של איסוף נתונים אודות העיר, ביצוע מחקר מעמיק ומקצועי שכלל סקרים, ראיונות עומק וקבוצות מיקוד בקרב קהלי היעד, אישרה העירייה את התוכנית האסטרטגית למיתוג שבנתה חברת "ארד תקשורת" מקבוצת "יורו ישראל" שנבחרה להוביל את מיתוג ושיפור תדמיתה של העיר. בהתאם לכך הקימה העירייה באמצעות מחלקת דוברות ותקשורת ועדת היגוי עירונית שהרכבה היה בעיקר מנציגי ציבור, חברי מועצה, עובדי עירייה מרביתם תושבי העיר ותושבים וזאת בכדי לשקף את רצון הציבור בהליך המיתוג.

ראש העירייה יואל לביא, בירך על עבודת ועדת ההיגוי והחברה הממתגת וציין, כי "המיתוג החדש 'רמלה קרובה ללב שלך' משקף נאמנה את העיר ותושביה, במיוחד את תחושת השייכות החברתית לקהילה הרב תרבותית החיה בעיר. רמלה היא בית, משפחה וחמימות שנדיר למצוא בימינו, עיר עם היסטוריה אישית, חברים, יחסי שכנות טובים, בעלת אופי ייחודי, חמה, מגוונת, צבעונית, עיר המדגישה ומטפחת את החינוך ומתאפיינת ברוח התנדבות". לביא הדגיש, כי תהליך המיתוג יוצר גיבוש זהות לעיר ומבליט את הצדדים החיוביים הרבים שקיימים בה. "אני מאמין שתוצרי המיתוג יבדלו את העיר בתודעה הציבורית הכללית ובקרב תושבי העיר ויובילו לחיבור רגשי עמוק, אהדה והעדפה לרמלה".

דובר העירייה רוני ברזלי, ציין כי בתום איסוף הנתונים וניתוח הנתונים התחוור בצורה ברורה, כי קיים פער גדול בין הסטיגמה למציאות הקיימת ברמלה. "אני מאמין שבעבודה קשה ועקבית, בעיקר בעזרת תושבי העיר, שגריריה הגאים, נוכל להכיר לכל תושבי ישראל את רמלה המיוחדת כפי שאנו מכירים אותה, ולגרום להם לראות את היופי והחיובי שבה".

יצוין, כי עם סיום שלב המחקר, בחירת הלוגו והסלוגן, "רמלה קרובה ללב שלך", החל שלב הטמעת המותג שייעשה בתהליך מדורג ורב שנתי. באופן טבעי יחל התהליך בשלב הקרוב בתוך ליבת הפעילות וההתנהלות העירונית, בקרב כלל מוסדות העירייה והמנגנון העירוני ולצורך כך קיימה העירייה אירוע השקה חגיגי למותג שנבחר. לאחר מכן יבוצעו פעולות הטמעה בקרב תושבי העיר, ארגוני הסוחרים וכלל הציבור הישראלי.

מאמרים קשורים: מגמות במיתוג ערים בישראל | בת ים מסתערת על הגופים הממשלתיים | טבריה חוגגת 2000 | מנוע צמיחה בלוד | אשקלון מעלה הילוך



כתיבת תגובה