פורסם מכרז למיתוג ראש העין

סמל לוגו ראש העין

סמל לוגו ראש העין

עיריית ראש העין באמצעות החברה הכלכלית, פרסמה מכרז לבחירת משרד פרסום לצורך מיתוג ופרסום השכונות החדשות בעיר. על פי המכרז, העיר ראש העין נמצאת בעיצומה של תנופת בניה כאשר ברחבי העיר מוקמים בימים אלו מספר פרויקטים הכוללים  כ- 4,000 יחידות דיור ומתוכננות הקמת אלפי יחידות דיור נוספות בחודשים הקרובים. עיריית ראש העין, באמצעות החכ "ל מעוניינת לצאת במסע פרסום רחב היקף למיתוג המהלך האסטרטגי להכפלת (ויותר) היקף תושבי העיר ראש העין תוך הבלטת יתרונות העיר בתחומי החינוך, התרבות והתעסוקה, מתוך מטרה, בין היתר, לחזק ולשפר את תדמיתה של העיר ולסייע בהבאת קהלים חדשים לעיר ולפרויקטים הבניה והמגורים החדשים הנבנים בה  . לצורך כך יזמה עירית ראש העין שיתוף פעולה עם הקבלנים הבונים בעיר אשר יהיו שותפים לגיבוש תכני  המהלך ולמימונו.

העיר ראש העין נוסדה בשנת 1949 עם גל העלייה מתימן. במהלך שנות ה 90, אוכלסה העיר בתושבים חדשים, עם בניית השכונות החדשות. כיום מונה העיר 40,000 תושבים. ראש העין מהווה מוקד משיכה לזוגות צעירים ולחברות הייטק בשל מיקומה האטרקטיבי במרכז הארץ.

פיתוח העיר – ראש העין נמצאת בתנופת פיתוח, בעשור הקרוב, ייבנו 17,000 יחידות דיור חדשות, ואוכלוסיית העיר צפויה לגדול לכ- 100,000 תושבים. המוטו המרכזי של הנהגת העיר: החזרת הצעירים למרכז. לשם כך, הנהלת העיר משקיעה השקעות עתק לקליטת הצעירים בעיר. בין היתר, בונה העירייה מרכז ספורט ונופש, מרכז ישראלי למוסיקה ומתחם אקדמי-אוניברסיטאי, בקרוב ייבנה מרכז עסקים, תרבות, טכנולוגיה ופנאי ב'לב ישראל'  – צומת קסם, כמו גם הקמת מתחם חווייתי- תיירותי באיזור המצודה הצלבנית 'מגדל צדק'. כבר היום ניתן לראות את טיילת "צלילי המוזיקה", החוצה כיום את העיר בשבילי הליכה ואופניים ובעתיד תגיע עד לנמל תל אביב, לאורך 26 ק"מ. גולת הכותרת של פעילויות העירייה למען הצעירים: מכללת ראש-העין שהוקמה השנה, באמצעות העירייה בשיתוף האוניברסיטה הפתוחה, ותחל לפעול כבר באוקטובר הקרוב. בניין עירייה חדש מתוכנן להבנות בשנים הקרובות.

מוזיקה בכל פינה – הנהגת העיר פיתחה את מודל העיר המוזיקלית, כך שהמוזיקה משתלבת בכל תחום בחיי העיר. תכניות מוסיקליות במערכת החינוך העירונית מעניקות הזדמנות לילדי העיר לקבל חינוך מוסיקלי איכותי מגיל הגן ועד לתיכון: בעיר הוקם גן מוסיקלי ייחודי, בתי ספר 'מנגנים' שם לומדים הילדים לנגן בכלים כמו: בכינור, במנדולינה, בכלי נשיפה ועוד, וזאת במימון העירייה. נפתחו מגמות מוזיקה בחטיבות הביניים ובבית הספר התיכון, ועוד. בנוסף לכל אלה, בכל אירועי התרבות משולבים אמנים מקומיים, מאות תלמידי הקונסרבטוריון, תלמידי מגמת המוסיקה בתיכון ואחרים.

חינוך בראש – פרס החינוך הארצי הוענק לראש העין בשל השקעות עתק של העירייה בתחום החינוך, לפיתוח מודלים חדשניים, בתכניות העשרה ובתוכניות מנהיגות.

עיר ירוקה – העירייה פועלת מקדמת פרויקטים רבים לשמירה על הריאות הירוקות ולפיתוחן. ראש העין זכתה באותות הוקרה רבים על פעילותה בתחום החינוך הסביבתי בבתי הספר, ואף זכתה בפרס "עיר ירוקה"

המכרז נועד לבחירתו של משרד פרסום לצורך אספקת שירותי פרסום למיתוג בינוי השכונות החדשות בעיר ראש העין. השירותים יכללו בין היתר, שירותי פרסום (לרבות בטלוויזיה וברדיו), גרפיקה, הפקה, קריאייטיב, פלנינג (אסטרטגיה) תכנון והפקת קמפיינים, אירועי יח"צ וכיוצ"ב. משך ההתקשרות עם הזוכה תהיה לתקופה של שנתיים, עם אפשרות הארכה בשנתיים נוספות. תקציב הפרסום המוערך הוא 6 מיליון ₪. המכרז הינו רב שלבי, עם הליך תחרותי נוסף, אשר יתבצע לאחר שלב הפרזנטציות של המציעים.

תנאי הסף למכרז קובעים כי יוכלו להתמודד רק חברות המתקיימות כיישות משפטית אחת, בעלת הקיף הכנסות שנתיות של 4 מיליון שקלים לפחות, וכי במשרד קיימות כל המחלקות: קריאייטיב, פלנינג (אסטרטגיה), סטודיו, רכש, מדיה וניהול לקוחות. – למעשה, תנאים אלה פוסלים מראש השתתפות חברות מיתוג, ומצמצמות את ההשתתפות למשרדי פרסום בלבד. נקודה נוספת להתייחסות היא מועד הבחירות לרשויות המקומיות, שיתקיימו באוקטובר 2013, ושתוצאותיהן, בעיקר במקרה של התחלפות ראש העיר, עשויות להשפיע באופן מהותי על הפרויקט, אישורו, מימונו ובמיוחד על התהליך האסטרטגי.

המציע הינו בעל ניסיון מוכח ומתועד בלפחות  3 פרויקטים של פרסום ומיתוג בתקציב של לפחות 1,000,000₪ ( מיליון שקלים חדשים) לכל פרויקט ומתוכם, לפחות פרויקט אחד בתחום של פרסום פרויקט בנייה, הכולל 2,000 יחידות דיור, לכל הפחות  , וכן פרויקט אחד בתחום מיתוג של רשות מקומית. על כל הפרויקטים בכללותם לכלול את כל אמצעי המדיה המקובלים לרבות: טלוויזיה, רדיו, עיתונות כתובה, שילוט חוצות אינטרנט ועוד. הערבות הנדרשת להשתתפות במכרז עומדת על 50,000 ₪, והזוכה יצטרך להמירה בערבות בגובה 100,000 ₪- ערבות ביצוע.

אופן ניסוח המכרז משקף בלבול וחוסר הבנה שקיים בין תחומי הפרסום והמיתוג, וחוסר האבחנה בניהם. אף כי המכרז מכונה מכרז למיתוג, הוא למעשה מכרז לשירותי פרסום, המתבססים על מיתוג שכונות, ולא מיתוג עירוני. סוג זה של עירוב המיתוג בתוך תהליך הפרסום, וחוסר ההבדלה בניהם, ובין תהליך מיתוג עירוני מובנה וכולל, לבין שירותי פרסום היה קיים גם במכרז למיתוג הוד השרון, שהוביל חברות רבות לא להגיש מועמדות, ומותיר את העירייה עם חלופות פחות טובות, ומכאן לתוצאות פחות טובות.

מועד הגשת המכרז – 15.10.12 – למסמכי המכרז

מאמרים קשורים: מגמות במיתוג ערים בישראל | תוצאות המכרז למיתוג בית שאן | ביקורת מיתוג – באר שבע, בירת ההזדמנויות | מגפת המיתוג של ערי הדרום, ולמה זה יגמר בכישלון | פורסם מכרז למיתוג הוד השרון



כתיבת תגובה